13 Temmuz 2008 Pazar

SREBRENİTSA KATLİAMI, BERLİN'DE ANILDI

Sırp askerlerince Bosna Hersek'in Srebrenitsa kentinde 11 Temmuz 1995'te katledilen siviller, Almanya'nın başkenti Berlin'de de anıldı. Anma toplantısı, Bosna Kültür Derneği'nce organize edildi. Video gösterisi ile başlayan tören kısa bır konuşma ile devam etti.

BM koruması altında olduğu ilan edilen Srebrenitsa, Sırp güçleri tarafından 1995'de istila edilmişti. İstilanın ardından aralarında çocukların da bulunduğu yaklaşık 8 bin Boşnak öldürülmüştü. Katliamı işleyen Radovan Karadziç ile General Ratko Mladiç hala kayıp. Katliam sırasında Bosna'da yaşayan ve hemşirelik yapan Hediya Krdziç adlı Bosnalı anılarını dinleyicilere anlattı: "Ben o yıllarda orada hemşire olarak çalışıyordum ve ormanda öldürülen kişileri gördüm. Koruma icin gelen BM askerleri üniformalarını ve kasketlerini Sırplara verip girilmemesi gereken bölgeye Sırpların girmesini sağladılar. BM askerlerini şiddetle kınıyorum. Sırpların kadın ve kızların ırzlarına geçtiklerini de gördüm."

Derneğin basın danışmanlığnı yapan Meho Krdziç ise şöyle konuştu: "13. kez burada, Srebrenitsa da öldürülen insanlar için toplanmış bulunuyoruz. Sırplar gibi olmadığını ve Sırplar gibi yaşamadığı ve inanmadığı için sivil halk katledildi. Bu insanları saygıyla anıyoruz." dedi. Katillerin bulunmasını isteyen Krdziç, " Srebrenitsa'da olanlar cezasız kalmamalı ve unutulmamalı. Bunun için savaşacağız." diye konuştu.

Hiç yorum yok: